Köp- och leveransvillkor

 

Personuppgifter

Läs mer om vår behandling av personuppgifter i vår Integritetspolicy.

I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Vi sparar bara personuppgifter så länge som det är nödvändigt, därefter raderas de. Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR (Dataskyddsförordningen).

 

Leveransvillkor*

Vi skickar beställningar med Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Ångerrätt/Reklamation*

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda/custom beställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. Återbetalning sker via Klarna.

Returprocess

Du har möjlighet att returnera dina produkter inom 14 dagar från att varan/varorna mottagits. Produkterna måste vara oanvända och i sin orginalförpackning när de returneras.

- Skicka ett mail till info@iggconceptstore.se med information om vilka produkter du kommer returnera.
- Packa produkterna varsamt och klistra på retursedeln*
- Märk lådan med ditt ordernummer
- Lämna paketet vid ett ombud

Återbetalning sker när produkterna levererats och granskats.

*Om du inte fått någon retursedel, maila info@iggconceptstore.se
 

Reklamationsprocess

Vi hanterar alla reklamationer digitalt. För att skapa ett ärende, maila in följande information till info@iggconceptstore.se

- Skriv ditt namn, ordernummer samt vilken produkt du reklamerar.
- Beskriv felet/defekten på produkten.
- Förklara när och hur felet/defekten uppstod.

- Bifoga tydliga bilder på felet/defekten samt på hela produkten (så man tydligt ser vilken modell det är)

Därefter tar vi ärendet vidare med leverantören.
Vid godkänd reklamation:
- Du får återbetalning eller ny produkt skickad till dig
- Vi/Leverantören kommer antingen be dig skicka produkten (leverantören står för frakten) eller förstöra den defekta produkten ytterligare (med bildbevis) och slänga den.

Vid frågor kontakta info@iggconceptstore.se

 

Betalningsalternativ

- Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

 

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen